Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

volgorde van films/serie

  • bob

    hai ik wou even weten of jullie mij kunnen helpen met het volgende:

    Even op een rij zetten wat het eerst kwam en wat toen.

    seizoen 1-2-3-4-5 ?film? tot seizoen 6. Welke volgorde moet je het bekijken?

    Maar willen jullie verder niets VERKLAPPEN of VERADEN heb nog niet alles gezien ook nog niet alle seizoenen.

    Ook zou ik graag de film titels weten en als je die niet heb gezien de films snap je de rest van de serie nog dan wel?

    Alvast bedankt.

  • Adriaan Slingerland

    De volgorde zoals je de serie en de films is, chronologisch, als volgt:

    Seizoen 1 t/m 5

    Film, Fight The Future, hangt samen met de laatste aflevering van seizoen 5 (The End) en de eerste aflevering van seizoen 6 (The Beginning).

    Seizoen 6 t/m 9

    De tweede film (laatste wat ik gehoord heb met de naam Resist or Serve) is geloof ik geplaatst ergens na seizoen 9, maar zeker weten doe ik het niet. De release van deze films is waarschijnlijk in 2006.

    Als je Fight the Future niet hebt gezien en je gaat van seizoen 5 naar 6 zal je het verhaal misschien wel een beetje kunnen volgen, maar er gebeuren in de film dingen die voor het volgen van het verhaal van belang zijn. Het beste is het denk ik om alles in bovengenoemde volgorde te kijken.

  • bob

    Bedankt voor je hulp maar toch nog een vraag.

    jij geef 2 titels volgens mij zijn er meer films gemaakt zij dit de serie afl apart of toch

  • Adriaan Slingerland

    Nu je het zo zegt begrijp ik wat je bedoelde met films.

    Wat jij bedoelt zijn denk ik o.a. de volgende titels:

    deadalive, providence, existence, the truth, one son (Er zijn er volgens mij rond de 20) Als je alle titels zou willen weten moet ik even gaan zoeken.

    Zoals je zelf al zegt; dit zijn gewone afleveringen. Het zijn dubbelafleveringen (of soms drie afleveringen? weet ik niet zeker) die op DVD/Video zijn gezet om als het ware kleine films te vormen.

    Als je de seizoensboxen hebt zou je deze niet meer apart hoeven te hebben. (Alle afleveringen staan gewoon op de seizoensboxen.) De extra's zoals Behind The Scenes zijn denk ik ook terug te vinden bij de desbetreffende seizoenen.

    Ik heb ook nog een vraagje aan jouw. Heb jij seizoens DVD-box(en) van The X-Files? En zo ja, zijn de hoezen bij jouw nog goed? Een van mijn hoezen is namelijk kapot gegaan en niet door mijn toedoen, maar gewoon een productiefout, dus ik vraag mij af of er meer mensen zijn die dit probleem hebben.

  • Gerrit H. de Bie

    Adriaan,

    ik heb alle seizoenboxen van de X-files, en geen ervan is ondeugdelijk.

    Misschien heb je een box die in de winkel is beschadigd, of iets dergelijks.

  • Adriaan Slingerland

    Ik heb de box via internet gekocht en bij een winkel die ze gewoon ingesealt doorstuurd, ze openen hem zelf niet.

    Dat jouw boxen wel goed zijn kan heel goed, want de rest van de boxen die ik heb zijn, afgezien van één daarvan die een beetje slecht, ook allemaal goed.

    Zoals je denk ik wel begrijpt ga ik zelf voorzichtig om met de boxen.

    Gelukkig heb ik inmiddels al wel een vervangend exemplaar gehad, voor alleen de verzendkosten. Deze is wel goed voor zover ik kan zien. De verzendkosten krijg ik misschien nog vergoed als de winkel, die het gelukkig eens is met mijn standpunt, het eens kan worden met Fox.

  • moon

    resiste or serve staat op internet

    komt uit 2004 en is een game??

  • moon

    iets van de x-box en ps2 zoals ik hier hoor.